A kék sarokban a lenmag, a piros sarokban a chia mag

ring

A chia magot a lenmaghoz szokták hasonlítgatni. Pedig ha jól megnézzük sok különbség van köztük. Igaz, van néhány közös tulajdonságuk is. Például mindkettő nagyon egészséges, magas tápanyagtartalmú és bőségesen tartalmaz omega 3 zsírsavakat, antioxidánsokat.

Azért van néhány dolog, ami alapján a bírák is a chia javára döntenének.


chia mag lenmag

1.

A lenmag Magyarországon is megterem.

A chia mag Dél-Amerikából származik, termesztése ígényli a különleges klímát.


2.

A lenmag hasznos tápanyagainak egy része nem tud hasznosulni a szervezetben, mert a maghéj felületén található nyálkaanyag nem emészthető – ezért ajánlják, hogy fogyasztás előtt kicsit törjük össze a magokat.


Folyadék hatására a chia mag hasznos összetevői kiülnek a mag felszínére és zselés burkot képeznek. Nem csak hogy könnyen emészthető, de segíti az emésztést. Nem szükséges darálni, vagy összetörni.


3.

A lenmag a gyógyszerek felszívódását befolyásolhatja, ezért a lenmag és valamely másik szer alkalmazása között legalább 2 óra teljen el.


A chia mag ezzel szemben nem befolyásolja a gyógyszerek felszívódását.


4.

A lenmagból olajat is készítenek, mely például saláták ízesítésére tökéletes.

A chia mag többek között zselés formában is fogyasztható.


5.

A lenmagot már régóta ismerjük, szeretjük.

A chia mag Magyarországon még újdonságnak számít.


6.

A lenmag kéksav tartalma miatt csecsemőknek, kisgyerekeknek nem adható!

A chia magot kismamák és gyerekek is fogyaszthatják.

Az omega 3 zsírsavak segítik az agy egészséges fejlődését és javítják a tanulási képességet, ezért fogyasztásuk különösen fontos mind a kismamák mind a gyerekek számára.



Ezen a meccsen a chia kiütéssel győz! Ez persze nem azt jelenti, hogy a lenmag ne lenne egy nagyon egészséges és hasznos élelmiszer, mert az, de úgy látszik most méltó ellenfelére talált!