Gyors meggyleves chia maggal

meggyleveschiamaggal-előrejpg

Már a képre nézve is legszívesebben felugrana az ember a gép elől és indulna a konyha felé, hogy minél hamarabb megkóstolhassa…


Ráadásul akár 10 perc alatt elkészíthető!


chia magos meggyleves


Ez a már ránézésre is finom meggyleves messze felülmúlja gyümölcsleves társait! Vegán változatban is készíthető (tehát növényi tejjel), mi most ezt a változatot osztjuk meg. Akinek persze éppen nincs otthon zabtejszíne, vagy hajdinateje, és szereti/ihatja a tehéntejet, ez ne tartsa vissza, kár lenne!


A recept különlegessége, hogy főzés nélkül készíthető, így a meggy enzimjei nem sérülnek, és a vitamintartalma sem vész kárba, ahogy azt a hőkezelés során tenné. A sűrítéshez pedig chia magot használunk liszt vagy pudingpor helyett, ezzel nem csak kalóriaszegényebbé tesszük, hanem omega 3 zsírsavakban, antioxidánsban gazdaggá. Gluténmentes diéta részeként is ajánlott.


Hozzávalók:

1 csésze magozott meggy

fél banán

2 nagy evőkanál chia mag

csipet vanília por

csipet fahéj

fél csipet himalaya só

4 nagyobb evőkanálnyi zabtejszín

2 dl hideg növényi tej ( rizstej, zabtej, mandulatej, hajdinatej…)

ízlés szerint mézzel vagy agavé sziruppal édesítjük


Elkészítés:

A hozzávalókat a turmixgépbe rakjuk és jó alaposan összeturmixoljuk. Várunk 5-10 percet, amíg a chia mag bezselésedik és megadja a leves végleges állagát. Majd tálkákba öntjük, meggyel díszítjük és már lehet is fogyasztani!


Tipp: Még sűrűbb állaghoz tehetünk bele egy kicsit több chia magot, vagy zabkorpát, esetleg útifű maghéjat.


Winklerné Vámosi Nórának köszönjük a receptet és a végeredményről készült gyönyörű képet is!

Itt: Fitt Nők, egészség és fogyókúra olvashatunk még néhány extra tippet, amivel a meggyleves krémesebbé vagy laktatóbbá tehető és érdemes szétnézni Nóra többi receptje között is, találunk köztük az előételektől az élő ételeken át a desszertekig minden finomat!