Mézes cseresznyés rizskehely chia maggal (gluténmentes)

Screen shot 2011-08-31 at 2.47.27 PM

Nem csak desszertként, akár édes főételként is megállja a helyét ez a könnyű rizskehely.


A jázminrizsnek különleges aromája van, érdemes azzal is kipróbálni, de sima vagy barna rizzsel is elkészíthető.



Hozzávalók:

2 dl jázmin rizs (szárazon mérve),

1 kisebb tálnyi édes magozott cseresznye,

méz ízlés szerint,

egy fél citrom leve,

4 teáskanál chia mag,( omega 3 zsírsavakban, antioxidánsban gazdag)

1 evőkanál útifű maghéj (elhagyható és chia maggal pótolható),

növényi tej (én hajdinatejet használtam),

vanília por,

pár csepp olívaolaj,

csipet (himalaya) só


Elkészítés:

A magozott cseresznyét turmixgépbe tesszük, beleteszünk 1-2 evőkanálnyi mézet, fél citrom levét, és annyi növényi tejet, hogy majdnem ellepje a cseresznyéket, majd egy csipet vanília port is teszünk hozzá. Alaposan összeturmixoljuk. ezután belekeverjük a chia magot és az útifű maghéjat, és amíg elkészítjük a rizst, szépen bezselésedik a chia magtól.


A jázmin rizst olíva olajon megfuttatjuk, majd másfélszer annyi növényi tejet adunk hozzá egy csipet (himalaya) sóval és vanília porral. Lefedve puhára főzzük. Majd ha kihűlt, kelyhekbe kanalazzuk rétegesen a már megzselésedett cseresznye öntettel. A tetejét cseresznyével és chia maggal, valamint menta levéllel díszíthetjük.



Nóra finom rizskelyhe is hozzásegít, hogy kitoljuk egy kicsit ezt a nyarat és ne gondoljunk arra, hogy lassan vége! Nézzétek meg Nóra legújabb csodáit is:

Fittnők, egészség és fogyókúra