Zabpelyhes lencsefasírt chia maggal

chiamagoslencsefasirt


Hozzávalók:


2 bögre vörös lencse
olívaolaj (vagy kókuszzsír)
fél fej vöröshagyma
himalaya só
1-2 evőkanál szójaszósz (ízesítéshez)
4-5 evőkanál zabpehely
fél cukkini (elhagyható)
4 evőkanál chia mag
kis víz
3-4 gerezd fokhagyma
bors
pirospaprika
tönkölymorzsa (élesztőmentes)



Elkészítés:


A vörös lencsét megmossuk, majd kis olívaolajon (vagy kókuszzsíron) apróra vágott vöröshagymát pirítunk. Erre rádobjuk a vöröslencsét, felengedjük vízzel, sózzuk, majd addig főzzük, míg a lencse megpuhul. Utána ízesítésnek egy kis szójaszószt keverhetünk bele, 1-2 evőkanálnyit.
A cukkinit közben meghámozzuk, lereszeljük. A chia magot kis vízbe beáztatjuk, hogy zselét engedjen, ez fogja helyettesíteni a tojást, hogy ne essen szét túlzottan a massza. Amikor már zselészerű, a cukkinihez borítjuk és összekeverjük. Sózzuk, borsozzuk, megszórjuk pirospaprikával, belereszeljük a fokhagyma gerezdeket és hozzákeverünk pár evőkanál zabpelyhet. Ezt a masszát összekeverjük a kissé kihűlt lencsével, majd annyi tönkölymorzsát adunk még hozzá, hogy gyúrható masszát kapjunk.

Az elkészült fasírtmasszát egy tömbbé gyúrjuk, majd sütőpapírra tesszük, tetejét megszórhatjuk chia maggal és meleg sütőben megsütjük.

Kicsit törmelékesebb, mint a hagyományos fasírozottak, melyek olajban sülnek, viszont egészségesebb, mivel kevesebb zsiradékot tartalmaz. Természetesen hagyományosan, kis gombócokat formálva olívaolajban vagy kókuszzsírban is kisüthetőek.





Nemcsak főzelék mellé, hanem fogyókúrás ételként salátákhoz tálalva is isteni.



Winklerné Vámosi Nórának köszönjük a receptet! Egy jó és finom példája annak, hogy nem csak az új év első napján ehetünk lencsét!  Fittnők, egészség és fogyókúra


Nagyon boldog, sikerekben, szerencsében, egészségben gazdag új évet kívánunk!